mandag 24. mai 2010

Vårrengjøring

Nå sitter jeg i huset på landet og blogger:) Ja for å skryte av at vi lever primitivt på "hytta", det kan vi nok desverre ikke. Her er det både vaskemaskin, oppvaskmaskin, steikovn, kaffetrakter og rikstv! Jeg sier det absolutt ikke for å skryte, men mer med en lattermild tone. For strengt talt synes jeg alle disse huslige tingene er litt unødvendige på et landsted. Veldig praktisk, men litt unødvendig. Det verste er vel egentlig at vi drasser med oss pcn også!:D Menmen, vi lever jo i 2010- gjør vi ikke?!

I helga har vi hatt en skikkelig vårrengjøring, med vask av både gulv, vegger og tak. En lang vinter hadde sørget for en innestengt og tung lukt, så det var herlig å få lufta skikkelig ut og få litt grønnsåpelukt inn i huset igjen.

Jeg tok meg også en tur opp på kvisten- dit hadde jeg IKKE våget meg før. Det er skummelt der oppe skal jeg si deg! Men jeg fant et par skatter igjen, så vi benyttet muligheten til å ommøblere litt og henge opp noen bilder på veggene.

Jeg får lage et nytt innlegg når jeg kommer hjem, for det tok veeeldig lang tid å laste opp bilder via mobilnettet. Over ser du et glimt av hvordan vi har det i vår bestemoraktige stue:)

Håper du har hatt en fin helg, nå skal jeg ut å hive ved på hengern- så vi er rustet til neste høst og vinter!

2 kommentarer:

  1. KOSLIG stue og koslig innlegg. ha edet supert i dag :)

    SvarSlett
  2. Æ satt å tænkt litt på derre huset dåkkers ein dag, å fant ut at de mått vårrå vældi godt å ha de. Ikke berre som "hytte", men de e jo på ein måte dåkkers "andre hjem". Å de må vårrå godt å slæpp å bu te familien dåkkers kvar gång dåkk e heim. Altså, ikke misferstå mæ no, de e godt de å, men æ bli gaaaal i lengden :)

    Ellers må de seies, alt fer læng sia sist. Du må ta me dæ R, å kom ein dag :)

    SvarSlett