mandag 6. desember 2010

Å vente....

....på julen....
...hadde helt glemt hvor stort dette var for et halvt liv siden.....helt til jeg så en gutt i barnehagen jeg jobber...
 ...han gikk på en sky av rosa skumnisser, hvite englevinger og blå nisseluer........

Smilende fra øre til øre danset han bort til meg og sa:
"Vi har        vi har       vi har pynta te jul heim!!!"

Det satte julegleden i hjertet mitt

ps: dette er del to av min rakved "produksjon" - funnet i snødekt fjære i skumring og 10- :)

10 kommentarer:

  1. Barn er herlig ! Heldige deg som til stadighet får slike gullkorn i jobben din. Så enkel og fin adventstaken av rakved ble og den søte lille hulengelen da. Så du hadde laget islykter, skal ut å sjekke mine nå jeg...
    Se, se sånn gjør jeg..
    Hermegåsa kommer......
    Nb! svarte på kommentaren din på min egen blogg i går jeg. Sjekk ut.. Gleder meg te hælga...

    SvarSlett
  2. Huff, stakkars deg. Men tenk så heldig du er som får lov å lære så mye....
    Vet ikke om jeg er så detaljert god på dette jeg, ikke sikkert det hjelper med telepati der nei.. Ska ut å spise med noen damer snart jeg. Lykke til vennen..

    SvarSlett
  3. Så koslige adventslys :) Håpe dokker kose dokk i adventstia i barnehagen :)

    SvarSlett
  4. Barn har en fantastisk forventning til jul, det er helt herlig å se!

    Ja, jeg var ikke så ovebegeistret for barnelaget pynt selv før jeg fikk barn, men da storesøster kom hjem med den nissen innså jeg hvordan det er å være mamma, det var den vakreste nissen jeg noensinne hadde sett. :)

    Veldig koselig adventstake forresten. :)

    Klem Silje

    SvarSlett
  5. Aaaaw, søte lille da! Har ikke noen som synes det er stas her jeg, så det går ikke så fort med pyntinga akkurat... :P

    SvarSlett
  6. Barn er så skjønne, husker godt hvor mye jeg gledet meg til jul da jeg var lita...:)
    Elsker gjøkuret ditt! Har prøvd å overtale mannen i noen måneder om å anskaffe et hvitt gjøkur, men har ikke klart å få han med ennå...sukk.

    SvarSlett
  7. Så herlig ;-)

    Jeg har forresten en GIVE AWAY, som kanskje kan gjøre hverdagen litt mer smakfull? Se her: http://www.lekenhverdag.com/2010/11/give-away-med-tre-vinnere.html

    Hilsen Carina

    SvarSlett
  8. heisann!
    Takk for koselige kommentarer på bloggen min, det sett eg stor pris på:-) Kjekt å finne veien inn til deg her da, kjempefin blogg! Likte utrulig godt folien din på vinduet, takk for tips, kunne trenge folie på et baderomsvindu, har snekkere her akkurat no og skifter vindu nemlig:-)..og den adventstaken din var utrulig enkel og fin, me like:-)

    SvarSlett
  9. Heisann!
    Tusen takk for koselig hilsen! :) Likte adventstaken din utrolig godt! Koselig ellers å titte innom deg! :)
    Ha en finfin kveld!
    Smil Carina

    SvarSlett
  10. Hei! Takk for nydelege ord inne hos meg! Så fin blogg du har! Herleg å høyre om guten du vart inspirert av... Det er slik; ein må finne julegleda i glansen frå barneauger... Så kanskje ein kan huske si eiga begeistring for lenge sidan?

    Rekvedkrans har eg også hatt over bordet med lys :) Vakkert!

    Ynskjer deg ei herleg førjulstid!
    God klem frå Elin ♡

    SvarSlett