onsdag 26. oktober 2011

Min adresse er som før.....

....opp ei trapp og inn ei dør! 
Leiligheten vår ligger i 2. etasjen av en tomannsbolig fra 1939. 
Vi deler ytterdør med nabon, så det er ikke bare å hive seg rundt med oppussing. 
Det må opp til råd først:) 
Naboene er veldig greie altså, det er det ingen tvil om, men når vi er i 20 åra og de nærmere 70, så har man jo litt ulik smak:) 
(Og litt annet forhold til dette med oppgradering)
Men da jeg holdt på med mellomgangen, som jeg viste i forrige innlegg, ble jeg så overøst med arbeids giv, at jeg bare durte på ut i trappegangen også!
Gangen er kun oppgradert med maling denne gang. 
Skulle vel vært ny trapp, men den duger jo! 
Og fin og blank ble den nye malinga fra Jotun - supreme finish -anbefales!

I trappa ligger det gulvbelegg, og jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bytte ut det, men nå som veggene og vangene ble malt, ser jeg jo virkelig hvor stygt belegget er...
....spørs hvor enkelt det blir å finne et belegg som matcher fargen jeg allerede har smurt på..
..kanskje jeg må påan igjen...
?

3 kommentarer:

  1. For en forskjell. Kjempefint. Hvis du ser på Daisys blogg så har hun bruksanvisning på maling av gulvbelegg. Ha en fin dag gullet mitt:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint det ble, litt maling gjør susen! Synes slike gamle trapper er så sjarmerende.
    Når du får fixa gulvbelegget er det bare å fortsette på Kongletoppen, trappa til 2. Etg skulle virkelig fått en oppgraddering:)

    SvarSlett
  3. Heisann, du får det jammen gjort!! Kan tenke meg til at det ble super friskt og fint i trappoppgangen. Ser også hvor fint dere har fått det i innerganen. Dere er virkerlig superdyktige!!! Håper ikke det blir så lenge til jeg er hos deg på besøk :) Stua di er alltid så koselig å sitte og småprate i :) Holder meg oppdatert her så lenge. Stor klem!

    Rannveig

    SvarSlett