søndag 29. november 2009

Så tenner vi det første lys




Nei i dag var det bare tull med denne bloggen......så nå får innlegget bare bli som det blir....
Har hatt en liten oppussingspause i helga, bare gått litt i butikker og ellers bare slappa av.... man kan bli litt lei av denne hamringa og saginga ja skal sies:)

Julestemninga er det vel så som så med, men ettersom det tross alt er 1. søndag i advent måtte det jo pyntes bittelitt da, til tross for et rotete hus....




En liten adventskreasjon på spisestuebordet....mannen i huset hadde et sterkt ønske om at den lille reinen vår skulle få stå på lysfatet:)



Og med mosekåpe rundt røttene sine fikk svibelen fra Rema1000 Rudolf reinsdyr til å føle seg hjemme:)

Adventsklem fra oss

3 kommentarer:

  1. Heisann :))Du etterlyser en oppskrift på rund pute og det har jeg egentlig ikke men jeg kan prøve å forklare hvordan jeg gjør det.
    Det er veldig enkelt. Jeg klipper en trekant i papir som tilsvarer den størrelsen du vil at puta skal ha fra punktet hvor knappen sitter i midten og til ytteste punktet. (Radiusen)
    Så klipper jeg ut trekanter i passende stoffer og legger de ved siden av hverandre slik at jeg ser at jeg har mange nok. Deretter syr jeg sammen spissene..Jeg presser med strykejernet før jeg klipper ut en passende runding som skal bli bakstykket og syr disse to delene sammen. Etterpå syr jeg fast knappen.
    Litt kjedelig å klippe alle spissene men det går raskt å sy det sammen. Og jeg er absolutt for amatør å regne. Begynte å gjøre meg til venns med symaskinen etter at jeg begynte å blogge i fjor sommer og føler meg fortsatt som en lærling så dette er noe alle får til. Lykke til :))

    SvarSlett
  2. Hei, hjælpe mæ her har de skjedd my innpå. E jo ein av de trofaste følgeran dine, men de har ikke kommi opp på bloggen min at du har lagt ut nå nytt, så fikk jo sjokk da æ kom innpå her. Va så my nytt å lesa. :) Håpe alt står bra te me dåkk, åsså må du få me dæ R å ta dæ ein tur snart. Like før litjmor beynne på skola no snart :D

    SvarSlett
  3. Bloggen din oppdateres sjelden hos meg. Jeg tok deg vekk og la deg til igjen i listen min for å se om det kunne hjelpe.

    Jeg er helt enig med mannen din. Rudolf ble helt flott på fatet ;) Kan jeg spørre hvor du har funnet rudolf??

    Sikkert deilig med en oppussings pause, kan jo bli litt mye innimellom.

    Ha en fin desember dag ;)

    SvarSlett