torsdag 6. august 2009

Puss, puss....

...så får du en suss, puss så får du en suss. Hver eneste tann, med børste
og vann, puss så får du en suss!!!

Noen som gjenkjenner denne lille visa?:)

Ser stadig vekk bloggere som snakker om å få inn litt humor i interiøret, og ja, jeg liker ideen. Men hvordan i huleste gjør man det da, uten å flytte inn i en tegnefilm???
Her er mitt bidrag:
Da min kjære nordsjøfarer måtte reise på kurs midt i ferien, fant jeg ut at NÅ skal jeg jaggu meg hive meg rundt og pusse opp badet! Eller pusse opp og pusse opp fru blom....badet har fått seg en facelift kan man vel heller si. (Maling og "ommøblering" er stikkord, legger ut før-bilde senere...)

Jeg syns det er morsomt å prøve å få ting så fint som mulig, uten å bruke alt for masse penger, så denne gang ble gammelt speil til nytt...(jada det hadde vært finere med et nytt-nytt speil, men morsomt ble det nå da?:))
Og så tenkte jeg å komme med et lite tips:
Regner med det er flere som maler litt i ny og ned, og maling av vindu er no dritt. MEN så så jeg på et oppussingsprogram at man kunne droppe maskeringstape og heller skrape bort malinga etterpå!

Skrapa ligger i huset på landet, så jeg må vente til etter helga med å få skrapa bort...
Hvis du vil prøve deg på dette en gang, anbefaler jeg å ikke male så tykt lag akkurat på glasset, også må du vente til malingen er heeeeelt tørr før du begynner å skrape....
Hadet på badet!;)



1 kommentar:

  1. Ja, den malinga rundt vinduene er noe dritt.. værste jeg vet.. skal ta til meg tipset..;)

    SvarSlett