torsdag 5. februar 2009

En helt spesiell spasertur

"Du må høre med R om hun kan kjøre deg å hente bilen deres" sa herren i huset da jeg snakka med han. Og det hadde jeg også tenkt å gjøre...men så fant jeg ut at jeg kunne kanskje slå to fluer i ett smekk i stedet. For ja, jeg har vært skikkelig datanerd de to siste ukene, og nei, jeg har ikke vært stort ute i frisk luft. Kjørte skjønne grønne til prixn, for å gå derifra og jeg fikk meg en ganske begivenhetsrik tur....

Først gikk jeg gjennom et byggefelt jeg aldri har vært i før, og jeg må si at jeg ble veldig overraska..riktig så hyggelig var det der! Det er så spennende å smugkjikke inn i folks stuer, for å se hvordan de har det, eller gløtte på andre som er ute i samme ærend som meg selv...

En satt på trappa i t-skjorte å røyka. To var ut å lufta hunden, som hadde snurra båndet to runder rundt et tre og ikke skjønte hvordan han skulle komme seg ut av den knipa... Noen vinduer er mørke og forlatte, "til salgs"... andre har adventsstaken fremme ennå. Veggen i en stue blinka i takt med det som sansynligvis var tv-skjermen, inn i et annet vindu sto en (blogger?) å malte, mens en nydelig lysekone lyste opp hele rommet....ja folk er jammen forskjellig, og godt er det!

Videre på turen min måtte jeg gå gjennom en tunnel, og gjett hvem som holdt på å skjite på seg da en trailer fant det for godt å tute midt inni tunellen!!? Har lenge lurt på hvordan det var å gå akkurat der, og det anbefales ikke!

På grunn av oppussing av en viss flyplass, var gå-ruta lagt igjennom selve flyplassområdet, og jeg jogge-gikk gjennom brakkelabyrinten, mens jeg kjikka meg tilbake, som en paranoid sinsforstyrra, som tydeligvis har sett litt for mange krimserier....! Lettelsen var stor da jeg kom ut i frisk luft igjen...(som om det skulle være noe tryggere der...?!...)

Det meste av min underlige tur var nå tilbakelagt, det eneste som sto igjen av bekymringer var "mon tro om parkeringsetaten har lagt igjen hilsen på frontruta...?.." :)

Det gikk bra...God natt!:)

1 kommentar:

  1. jaså... så du e ut å rek om dagan:) Sporty!
    Stæmmi d at "skjønne grønne" fortsatt sto atme prix'n i går mårrest? Syns eg såg dein på vei t jobb sjø...

    Såg no ut som du fekk nån opplevelsa på tur'n:)

    Håpi du har ei fin hælg!

    SvarSlett